2006. július 26., szerda

Superplexus

Superplexus néven a Hasbro gyártott és forgalmazott (szerintem rövid ideig) egy rendkívül érdekes játékokt. Amint az a fotón is látszik, egy műanyag gömbről van szó, benne mindenféle színes dolgokkal, ezek a dolgok egy vasgolyó pályáját adják össze. A golyót térben kell forgatni, át kell csúsztatni, előre kell gurítani, vagyis alaposan át kell gondolni hogyan lehet végigvinni a pályán. Mert hogy a játék célja a golyót három pályán végigvinni. Hogy érdekesebb legyen, lehet mérni azt az időt, amennyi alatt megcsinálja az ember az adott pályát, vagy talán időre is lehet játszani - őszintén nem tudom, mert az elektronikai része a játéknak csak kiegészítés, hogy a modern gyermekeknek is tetsszen.
A játékot Magyarországon üzletek polcain nem láttam, két évvel ezelőtt karácsonyra a Kürt örvendeztetett meg vele. A játék eleinte ott hányodott a lakásban, aztán Tibi, és utánna én is kipróbáltuk. Nekem a második pálya feléig sikerült eljutni - mert ez a fránya golyó folyamatosan potyog lefelé. A Superplexust minden hozzánk érkező emberke is kipróbálhatta, nem kell hogy mondjam, a gyermekek és a felnőttek is nagyon élvezik.
És hogy miért írok minderről? Mert megszerettük volna vásárolni ajándékba a kilenc éves Zsombornak, aki azóta, hogy nálunk volt, azon filozofál, hogy a második pályát hogyan lehet megcsinálni. Rákerestem a neten, és egy magyar cég weboldalát adta ki, összesen két találat volt egyébként a magyar oldalak között. Az már nem volt túl bíztató, hogy a Google csak a tárolt változatban találta meg a játékot, a jelenlegi oldalon nem volt fenn. Egyébként egy 8000 ft-os ketyeréről beszélünk. Felhívtam a céget, ahol rendkívül segítőkészek voltak, és több szálon nyomozva kiderült, hogy nincs már ez a játék, nem is gyártja már a Hasbro. Két lehetőség maradt: német E-Bayről megvásárolni vagy a Kürttől kérni egyet. A gyorsabb megoldást választottam, és a Kürthöz, vagyis a PR irodájukhoz fordultam. Ott, mint mindig, rendkívül kedvesek voltak, és még aznap küldtek egyet a SuperPlexusból. Köszönöm még egyszer! Zsombor is örvendeni fog neki, biztosan.

Ja egy érdekes link, a Wikipedian a Superplexus feltalálója elmeséli a játék történetét.

Nincsenek megjegyzések: