2006. július 10., hétfő

Hullámvasút az élet - Áronra emlékezve

Első munkahelyem a Szabadság napilap volt, ahol már akkor fontos szerepet töltött be Balló Áron. Mire én Kolozsvárról eljöttem főszerkesztő-helyettesből főszerkesztő lett. A hétvégén egy szerencsétlen autóbalesetben vesztette életét. 39 éves volt. Nyugodjék békében. Az alábbi levelet a szerkesztőségnek küldtem, meg a nővéremnek, aki közvetlen munkatársa több éve.


Sziasztok!

Szombaton Vidámparkban voltunk. Mert hova megy az ember, ha két fiatal, 11 és 14 éves gyermek kíséretében érkezik hozzá a rokona. Ott mi is sok minden kipróbáltunk, felültünk a rozoga régi hullámvasútra, ahol az a kihívás, hogy hiszel abban, a régi faszerkezet még most az egyszer kibírja a súlyt. Felültünk a vadonatúj, amerikai nevet viselő Looping Star nevű hullámvasút csodára, amely szédítő sebességgel zuhan a mélybe, megfordítja körülötted a világot, majd ide-oda rángat, amihez te próbálsz alkalmazkodni, hozzászokni. Igen vidám délután töltöttünk el ott, a Margitszigeten még rohangáltunk egy keveset az esti vacsora majd lefekvés előtt.
A hír vasárnap délután talált meg egy félig kész házban, ahol életünk hátralévő részét tervezzük egy ideje: ide jön a tévé, ott lesz a konyha, juuj innen ne felejtsük ki ezt vagy azt. Vidám önfeledtségben telt ez a nap is, és mikor a mobiltelefon kijelezte, hogy Edit hív, akkor biztosra vettem, hogy kedves Tibimnek akar boldog szülinapot kívánni. De nem. Egy élet végét jelentette be nekem.
Hirtelen zuhantam a mélybe és akaratom ellenére sokáig maradok ott. Ez a hullámvasút nem olyan, hogy miután kiszállunk nevetgélve megyünk az újabb látványosság felé. Sebet hagy bennünk, mélyet, űrt hagy maga után, amit csak az idő múlása feledtet és tölt meg haszontalan élményekkel.

Noha távol vagyok, gondolatban én is a cserépkályhához bújva igyekszem melegedni, és bepillantani Áron szobájába, hogy végre mikor ér rá, mikor megy el a vendég, fejeződik be a telefonhívás, hogy az én ügyem is végre terítékre kerüljék és megoldódjék.

Emlékezzünk együtt, őszinte részvétem a családnak, nyugodj békében Áron:
Enikő, a Vass

Nincsenek megjegyzések: