2008. április 4., péntek

Szesztilalom

Nem mondom, hogy túlzottan mutatnám a koromat. Női szerénységgel mondom, hogy 30 már elmúltam, de ezt a közeli ismerősök és barátok hiszik csak el, az idegenek mindig meglepődnek, ha elárulom koromat.
Történt, hogy a Kaisers áruházban, ahol évek óta vásárolok, kicserélték a pénztárosokat. Alkohol mentes sört vásároltam, mire a pénztárosnő személyazonosságit kért tőlem. Nem nézte ki belőlem, hogy vagyok már 18 éves, holott... de hát az idősítő szemüvegen kívül semmit sem tudnék mondani, ami arra utalt volna, hogy én rég nem vagyok 18. Mondtam, hogy nincs nálam, hogy most ugrottam le otthonról, de hagyjuk akkor nem vásárolom meg, errefel a néni azt mondta, hogy jó elhiszi nekem, hogy már nagykorú vagyok. Nem is tudtam, hogy alkohol mentes sörhöz is kérnek hasonlót, szerintem nem is kellene. De. Ez a törvény biztos pár éve már létezik Magyarországon, és eddig senki sem kérte személyimet. Las Vegasban lépten nyomon bizonyítanom kellett, hogy van jogom éjjel a bárba bemenni és van jogom a kaszinó területén tartózkodni, mert 21 is elmúltam. De itthon senki sem kérte. Soha. Úgy hogy ez végül is pozítiv, hogy akkor szesztilalmat vezetnek be a kiskorúaknál. Bár a sarki kis ABC nem engedheti meg ezt a luxuat, hogy elhajtsa őket.

Nincsenek megjegyzések: